3 Points ...
به معنی واقعی کلمه ترکونده!...
کونتر گراس,نویسنده ی مشهور المانی و برنده ی جایزه ی نوبل در سال 99 میلادیه که با کتابهایی مثل- طبل حلبی-حتی در ایران هم شهرت زیادی داره...کتابهای دیگرش مثل -موش و گربه- و -قرن من- هم از جمله کتابهای فوق العاده ی وی در ایرانه...اکثرا گونترگراس رو نويسنده اي سياسي مي دونن، هرچند بعضی هم نوشته هاش رو خالي از سياست ولي داراي گرايش هاي سياسي تند مي دانند...
در هر حال اونو توی هر طبقه ای که دسته بندی کنیم,یکی از عشقولیهای من به شمار می اد! زمانی کتابهاشو قورت می دادم!...
ولی قضیه از این قراره که گونتر گراس که با کتابهاش ترویج دهنده ی صلح و بیزاری از جنگ و فقر بوده و حتی در زمان جنگ عراق,بوش را رسما احمق خطاب کرده بود و به فعالی ضد جنگ تبدیل شده بود,حالا دست به اعترافی زده که دنیا رو تکون داده!
وی شنبه در مصاحبه اي اعتراف كرد که در نيروي نخبه هيتلر يعني «وافن اس اس» خدمت كرده بود.
اين اعتراف باعث انتقاد تعدادي از نويسندگان ، مورخان و سياستمداران از او شد و عده اي از آنان خواستار پس گرفتن جايزه نوبل او شدند.وی همچنین اعتراف کرد که در 15 سالگی داوطالبانه درخواست عضویت در -اس اس- رو داده بود که موافقت نشد ولی با این حال در 17 سالگی به عضویت این سازمان مخوف دراومده بوده.
کمتر کسی هست که باور کنه نویسنده ی -طبل حلبی- در گردان -فروند سبرگ-که وابسته به -اس اس- بوده و به پیشوا و نازیسم خدمات زیادی رو داده!!! در آلمانی که اشاره ای هرچند کوچک به نازیسم به معنی حذف از چرخه ی اجتماعی محسوب میشه, اعتراف به عضویت در -اس اس- دیگه واقعا خریت محضه!...



با این حال چیزی که خیلی برام جالبه اینه که چطور یه بشر به سرعت به سمبلی تبدیل میشه که تمام جوونیش رو در راهی خلاف اون طی کرده و اصلا با اون بیگانه ست...خودمون رو احمق که فرض نمی کنیم! احساسات انسانی در این بین هیچ نقشی در عوض کردن یکباره ی نظر همون بشر قبلی نداره...و چیز جالبتر اینکه چقدر راحت میشه سر همه رو در سطح جهانی کلاه گذاشت,اونهم به مدت 60 سال!...و از همه جالبتر اینکه واقعا چیزی به اسم وجدان مثل اینکه وجود داره که بعد از اینهمه سال یه دفعه خودشو نشون بده!
حالا همین قضیه رو به ایران تعمیم بدین! از سید علی گرفته تا اون پایین پایین ها که شاید یکی از فامیلهای دور دور دور احمدی نژاد باشه همه یه گه محسوب میشن. از طرف دیگه اپوزیسیون ایرانی و به خصوص بروبچ مقیم کالیفرنیا,وضعشون از سید علی هم بدتره!...قضیه شاید وقتی جالب میشه که وجدان همه بکار بیافته و شروع به اعتراف کردن بکنن!

نتیجه اخلاقی: فقط خودتونو قبول داشته باشین...

Labels:

1 Comments:
Anonymous Anonymous said...
chetor mitooni ye ghesmate kochiki az nojavanie ye adami ro tamame javoonish benami?ha? ensafam khob chizie akhe baba